понеділок, 3 березня 2008 р.

100 літрів біосолярки

Оце довелося мандрувати потягом. В старенькому КПК (вже третій рік пішов) стала швидко сідать батарейка. Рішив поберегти її на ніч. Спіймав коробейніка со свіжой пресой. Жах. Жізнь звезд, інопланетяне прілітелі і знову жізнь звезд. Ще кросфорди. Серед цієї макулатури єдинне що можно було купить то журнал "Профиль". Я ніколи його не читав але рішив що то бізнес-тижневик і для читання в поїзді якраз згодиться. Розгорнув. 3,14ець. Ось що значить бути цілком інтернет-людиною. Я й не знав що у тому "Профиле" главредом почетний фофудьєносец убогій розумом інтелектуальний інвалід Мішенька Леонтієв. Чітав запоєм. Ридав. Много думал. Непомагло.

Але виявилось що з метою притягнення читатчів статті про велич ВВП та підступну Америку розбавили харошою підбіркоб перекладних матеріялів з Дер Шпігеля. Серед них був один що дуже мене зацікавив: "Голодна планета".
Мова йде про теперішню кризу з продовольством. Ціни ростуть на все. На злаки, боби, масляні культури. За ними тягнеться ринок. Ясна річ м'ясо і т.д. Причини дві - перша: зріс попит на зерно у "наздогоняючих" країнах: Китаї, Індії і т.д. друга - зростає попит на біопаливо. Соя та рапс стають не менш важливими елементами джерелами енергоносіїв ніж Сибір чи Затока. Статтю почитайте самі, вона того варта, але ось дві речі на які я звернув увагу:
1. Екологи кажуть що для виробництва 100 літрів біо-дізеля (саме стіки вміщає бак гіпоттетичного джіпа) треба переробити 250 кг пшениці, на мою думку непогане співвідношення. Але якщо ту пшеницю перемолоти на борошно то з того борошна можна напекти 460 кг. хлібу - а це 1 мільйон ккал. Стіки треба людині на рік. Дійсно виходить жахлива картіна - одна заправка джіпа - одна людина без їжі цілий рік. Але! Давайте не будемо заправляти джіпа, а давайте заправимо - перспективний міський автомобіль з расходом палива 2 чи навіть 1 літр на 100 км? Що тоді получиться? Що 250 кг зерна хватить 3-6 місяців експлуатації такого авта! Отож біопаливо не панацея, це один з шляхів. А от біопаливо + супер-економічне авто то вже цікаво.
2. Геномодіфікати. Я не медік на біолог чи ботанік. Я незнаю кому вірити, сам за наявності альтернатіви на всяк випадок остерегуся їх їсти. Покищо остерегуся. Але чому б не направити потужність генетичної промисловості на виробництво супер- мега- продуктивних культур для виробництва біопалива? Яка різниця що переробляти у етанол? А перспектіви у ГМО культур шаленні. Врожайність та стійкість в рази перевищує "оригінали". Ось вам і нова "перська затока" на полтавщині :)
Фольцвагеновський концепт. Літр на 100.


Українські питання:
1. Треба задрати транспортний податок на "пацанскіє" машини, але стимулювати придбання народом еко-карів з росходом меньше 5 літрів.
2. Треба дозволити вирощування ГМО культур як сировини для біопалива.

Немає коментарів: